Закінчився навчальний рік і ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2013-2014 навчального року. Відповідно до наказу МОН України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» від 28.01.2005 р. №55 керівники дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів щорічно після завершення навчального року звітують перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радами закладу про виконану роботу за навчальний рік.
Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. №778, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
Головною метою на сучасному етапі навчання педагогічний колектив вважає допомогти кожній дитині досягнути певних успіхів, реалізувати духовні, комунікативні, пізнавальні й творчі потреби. Тому співпраця продуктивного співробітництва вчителів школи, учнів батьків і громадських структур спрямованих на досягненні кожною дитиною значущих для неї особистісних і колективних успіхів, які дитина усвідомлює як позитивний розвиток її здібностей.
Загальна інформація про школу
Бочаницька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів є комунальною власністю Гощанської районної ради Гощанського району Рівненської області. Земельна ділянка, яка належить школі, має площу 3,29 га. У 2013-2014 навчальному році нараховується 29 педагогічних працівників ( з них- 7- у декретній відпустці. 2- сумісники). 1 педпрацівник має стаж понад 50 років. 2 – понад 30, 8 – більше 20 років, 3 – понад 10 років. 5 – понад 3 роки, 6 – до 3 років. В закладі 14 працівників з числа обслуговуючого персоналу, з яких 3 кочегари –сезонні. Всього працівників 40. В закладі в цьому році навчалося 127 учнів: у 11 класах, середня наповнюваність класів становить 11 учнів. У початковій школі 4 класи, в яких навчалося 29 учнів (1учень-за індив. планом); в 5-9 класах – 59 учнів; у 10-11 – 39 учні.
Кадрове забезпечення
Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників.У 2013/2014 н.р. школа була забезпечена штатними працівниками на 100%. В цьому році у квітні пішли в декретну відпустку вчителі іноземної мови Ковальчук А.Г. і іванова Л.В. В зв’язку з цим їхні години були перетарифіковані вчителям Дорошкевич М.В. та Годун Н.П. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою, про що говорилося вже неодноразово. Однією з умов атестації педпрацівника є вміння користуватися комп»ютером. 3 педагогів школи пройшли навчання по програмі Іntel «Навчання для майбутнього». Було проведено діагностування серед вчителів на рівень володіння комп’ютером. 2 вчителів володіють на високому рівні (Іванюк А.В., Кручок С.О.); на достатньому рівні – 18, всі інші – на низькому.
Метою діяльності кожного навчального закладу є надання якісної освіти учням, яка згодом дасть їм змогу бути конкурентоспроможними на ринку праці. Між рівнем знань та «набором» умінь учнів, які вони отримують після закінчення загальноосвітнього та вищого навчальних закладів, і рівнем вимог, який висувають роботодавці під час прийому на роботу, часто існує відчутна різниця. Майстерне володіння персональним комп’ютером та використання певних програмних засобів не є виключенням. Перспектива в освіті така, що років через кілька вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями.
По якісному складу педагогічних працівників наша школа має такі показники: вчителів «Старших вчителів» – 4,
вища категорія – 9
- «Спеціаліст І категорії – 2
- «Спеціаліст ІІ категорії – 4;
- «Спеціаліст» -5
- н/а - 7
Забезпечення обов’язковою освітою
В основу діяльності педагогічного колективу Бочаницької ЗОШ І-ІІІ ст.в 2013-2014 навчальному році були покладені Конституція України, Закон України “Про освіту”, Закону України “Про загальну середню освіту”. Педагогічний колектив керувався Указами Президента України “Про національну доктрину розвитку освіти” № 347/2002 року, “Про національну програму “Діти України” № 63/96р., “Про заходи щодо поліпшення функціонування та розвитку загальної середньої освіти” № 580/1998 року.
Структура загальноосвітньої школи відповідає вимогам чинного законодавства. Діяльність навчального закладу регламентується Статутом, затвердженим відділом освіти Гощанської РДА, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, Двохсторонньою колективною угодою між адміністрацією та профспілковим комітетом закладу, укладеною в 2011 році.
Відповідно до вищеназваних законодавчо-нормативних актів в Україні кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.
В навчальному закладі навчається 10 з Дуліб і 11 учнів із с. Жаврів. А 2 учні нашого мікрорайону – в Гощанській гімназії.
Протягом року руху учнів не простежувалося. Всі учні мікрорайону школи з метою забезпечення обов’язкової загальної середньої освіти, були охоплені навчанням в закладах різних типів. За педагогічними працівниками школи згідно наказу, який видається щорічно, закріплені села Бочаниця, Дуліби по мікрорайону школи. Щорічно вчителями школи складаються і впорядковуються списки дітей від народження до 18 років.
Всі учні школи внесені в алфавітну книгу, на кожного заведена особова справа учня. Здійснюється чіткий контроль за прибуттям і вибуттям учнів зі школи і в школу, на що є відповідні документи (довідки, накази по школі).
Питання відвідування учнями навчальних занять контролюється адміністрацією та класними керівниками, розглядається на нарадах при директору та засіданнях педагогічних рад. Запізнення учнів на уроки контролюється черговим адміністратором, черговими учнями, членами учкому, вчителями. Єдиним документом, що підтверджує пропуски занять по поважній причині є довідка від лікаря.
Але система контролю за відвідуванням навчальних занять учнями потребує вдосконалення.
Методична робота
У школі діє певна система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі. У 2013/2014 н. році школа працювала на ІІ етапі науково-методичної проблеми «Компетентнісний підхід до навчання та виховання учнів шляхом використання інформаційн – комукаційних технологій.» В ході опрацювання проблеми були проведенні такі засідання педагогічних рад:
- Формування ключових загальнопредметних і предметних компетентностей школярів.
- Компетентний вчитель - запорука реалізації компетентнісного підходу до сучасного освітнього процесу
Проблема «Компетентнісний підхід до навчання та виховання учнів шляхом використання ІКТ»» проходила через річний план роботи школи, всю систему методичної роботи.
Значна увага спрямовувалась на внутрішкільний контроль, тобто на постійне вивчення всіх сторін навчального процесу та його результативність.
Крім контролю за викладанням предметів, документацією, виконанням планів і програм, якістю знань учнів в нашій школі впроваджено циклограму участі учителів у методичній роботі, яка дає змогу реалізувати нові ідеї та технології, пропагувати власний педагогічний досвід. Питання внутрішкільного контролю вирішується за певними схемами, що дає змогу адміністрації школи отримати повну інформацію про стан навчальної роботи школи. Схеми контролю доведені до відома вчителів у шкільному методичному кабінеті, що також позитивно впливає на роботу вцілому. Взагалі, пріоритети виконання річних планів роботи надаємо розділу «Внутрішкільний контроль та керівництво».
Аналіз стану і процесу управління загальноосвітнім закладом базується на системному підході до отриманої інформації, що перебуває в документообігу. В цьому допомагає використання комп’ютерної техніки.
У 2013/2014 навчальному році проведено тематичні перевірки з предметів:початкових класів,біології, МСП,інформатики
Все це знайшло відображення в довідках, наказах по школі, матеріалах педагогічних рад, матеріалах про досвід роботи вчителів. Така система сприяла організації методичної роботи.
Аналізуючи якість та результативність методичної роботи у 2013-2014н.р. необхідно відмітити проведення цілеспрямованих заходів щодо оптимізації змісту і форм роботи, уникнення формалізму розвитку творчого потенціалу кожного вчителя.
На початку навчального року була створена науково–методична рада школи, школи до складу якої війшли заступники директора з навчально-виховної роботи Федчук Т.В. та виховної роботи Качорець О.В.,вчителів Рудка М.Т.,Андрійчук А,Ю., Ткачук І.Д.
Протягом минулого навчального року відбулися засідання науково-методичної ради згідно плану.
З метою впровадження інноваційної моделі науково методичної роботи з педагогічними працівниками було затверджено структуру методичної роботи по трьох модулях:
Модуль1 Становлення педагогічного працівника
створена «Школа молодого та малодосвідченого педагога», керівником призначено Андрійчук А.Ю.
Модуль 2 «Творче зростання педагогічного працівника» створено методичне обєднання вчителів початкових класів,керівником призначено Ткачук І.Д.
Модуль3 «Професійна майстерність педагогічного працівника» створено «Школу педагогічної майстерності», керіввником призначено Рудка М.Т.
Тематика засідань методичних підрозділів спланована відповідно до реалізації науково- методичної проблемної теми школи. Усі матеріали (доповіді,конспекти уроків)зібрані та оформлені керівниками методичних підрозділів. Однак потребують покращання якості планування та проведення засідання методичних підрозділів. Методичні підрозділи підготували рекомендації щодо впровадження проблемної теми в навчально-виховний процес школи.
На рівні освітнього округу до методичної роботи були задіяні такі вчителі:Ковальчук А.Г- вчитель фізкультури, Кручок С.О.- вчитель образотворчого мистецтва, БуркалецьН.С.– вчитель трудового навчання., класні керівники. Вчителі школи брали участь у районних конфереціях семінарах.,методичних обєднаннях. Слід відзначити вчителів,які взяли участь у шкільному та районному конкурсі –ярмарці інноваційних ідей та технологій»керівник гуртка Поліщук Н.С.яка зайняла ІІІ в номіції «Робота з обдарованими дітьми»,Грищук С.О. з посібником « Завдання для розвитку креативності учнів на уроках музичного мистецтва», Ковальчук А.Г.з посібнико «Лікувальна гімнастика при порушеннях опорно-рухового апарата». У школі до кожного молодого спеціаліста були призначені вчителі –наставники, які відповідально поставилися до наставницької роботи і працювали за попередньо складеними планами наставників та стажистів. Вчителі наставники проводили бесіди,консультували молодих спеціалістів допомагали виправляти недоліки у роботі.
На належному рівні були проведені творчі звіти вчителів, які атестувалися в 2013-2014н.р.
В районному конкурсі «Вчитель року» ІІ місце зайняв вчитель трудового навчання Кручок С,О.
У 2013-2014р.: тематичними доробками вчителів, матеріалами підготовленими на шкільну та районну конкурс-ярмарку інноваційних ідей та технологій.
У 2013-2014 н.р. курсову перепідготовку пройшли вчитель початкових класів Пилипчук Г.М.,керівник гуртка художньо-естетичног циклу Поліщук Н.С. вчитель Захисту Вітчизни Ковальчук А.Г..вчитель інформатики та математики Іванюк А.В..
Потребує удосконалення робота з підвищення науково – методичного рівня педагогів та професійної компетентності кожного вчителя.
Результативність навчально-виховного процесу
Результати праці – це основний показник діяльності навчального закладу. Одним з найважливіших результатів є якість навчання.
Проаналізувавши якість і результативність підсумків навчально-виховного процесу у 2013-2014 н.р., слід відмітити, що педагогічний колектив школи у процесі своєї діяльності реалізував мету і завдання, що були поставлені на початку навчального року.
За підсумками річних балів 8(7%) учнів 2 – 11 класів досягли високого рівня навчальних досягнень і нагороджені Похвальними листами.
Високий рівень – 8уч. (7%)
Достатній рівень - 35 учнів (29%)
Середній рівень – 61 учень (51%)
Початковий рівень – 16 учнів (13%)
В розрізі класів:
клас |
Кількість учнів, % Класс, учнів всьго |
високий |
достатній |
середній |
початковий |
11 |
15 |
1(7%) |
7 (46%) |
6(40%) |
1 (7%) |
10 |
24 |
- |
4 (17%) |
16(66%) |
4(17%) |
9 |
14 |
- |
2(14%) |
9(65%) |
3(21%) |
8 |
15 |
1(7%) |
1(7%) |
10 (66%) |
3(20%) |
7 |
8 |
- |
4(50%) |
4(50%) |
- |
6 |
9 |
- |
4 (45%) |
2(22%) |
3(33%) |
5 |
13 |
2(15%) |
4(31%) |
5(39%) |
2(15%) |
4 |
8 |
1(13%) |
5(62%) |
2(25%) |
- |
3 |
8 |
1(12%) |
3(38%) |
4(50%) |
- |
2 |
5 |
2(40%) |
1(20%) |
2(40%) |
- |
всього |
120 |
8(7%) |
35(29%) |
61(51%) |
16(13%) |
Дирекцією школи систематично здійснюється контроль за якістю навчально-виховного процесу.
Згідно з перспективним та річним планами роботи у 2013-2014 н.р. було вивчено стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів із історії, хімії, образотворчого мистецтва, географії, про що видані відповідні накази. Були проведені контрольні роботи з основ наук за І і ІІ семестри, перевірено навичку читання учнів 1-4 класів.
Однак, в організації навчально-виховного процесу є ряд недоліків: низький відсоток якісної успішності учнів 5-11 класів; вчителі ще недостатньо уваги приділяють роботі з обдарованими дітьми, однак коли у 2012/-2013р. було 5 призери районних олімпіад з базових дисциплін, то у 2013/2014н.р. призерами районних олімпіад з базових дисциплін стали 6 учнів, а саме:
- Ковалець М (8кл.)- українська мов ІІм. (вч. Куліковська Н.М..),історія ІІІм.(вчитель Качорець О.В.),географія ІІІм.(вч.Буркалець А.В.), хімія ІІм (вч.Прокопчук М.Т.),математика Ім (вч.Андрійчук А.Ю.),фізика ІІм (вч.Андрійчук О.А.)
- Пасько Т (6 кл.математика.) – ІІІм. (вч. Андрійчук О.А)
- Гуменюк О.(10кл).ІКТ – ІІІм. (вч. Іванюк А.В.)
- ШиманськийА.В..( 11кл.)- ІКТ ІІІм. ( вч. Іванюк А.В.)
- Пузирко А. (10 кл.) – ІІІ м. (вч.Бойко І.І.)
- Шевчук І.І.(8кл.) (вчКуліковська Н.М.)м
Учні нашої школи традиційно є активними учасниками різноманітних творчих конкурсів.
Наші досягнення за 2013-2014 н.р.:
№ |
Назва заходу |
Місце |
Учасники (нагороди) |
Керівник |
1. |
«Юне обдарування» |
ІІІ |
Куліковська А.(4кл.) |
|
2. |
Конкурс «Знай і люби свій край»
|
І
|
Петрик М. Лукацька М. Кінах О.(11кл.) |
Поліщук Н.С. |
3. |
Обласний конкурс « Новорічна композиція».(номінація «Новорічна картина») Номінація «Сюжетна композиція» |
ІІ |
Петрик М.(11кл.) Шевчук І. (7 кл.) |
Поліщук Н.С. |
4. |
Обласний конкурс «Воскресни писанко» |
ІІм. |
Петрик М. Лукацька М. Кінах О.(11кл.)
|
Поліщук Н.С. |
Великого значення у школі надається питанню адаптації 5-класників та першокласників. Перехід учнів від початкової школи до середньої та адаптація шести річок до навчання у школі – це завжди складно для дітей питання адаптації вивчалося психологом Буркалець М.В. та розглядалося на психолого-педагогічному консиліумі по адаптації п’ятикласників
Виховна та позакласна робота
Школа п’ятий рік працювала над виховною проблемою «Системний підхід до виховання учнів, підготовка їх до життя і праці, шляхом провадження інтерактивних технологій, формування компетентностей школярів».
У ІІ семестрі 2012-2013 н.р. виховна діяльність була спрямована на реалізацію законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», обласну і районну програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини та Гощанщини на 2008 – 2020 рр. Протягом року питання виховної роботи розглядалось на нарадах при директорові, засіданнях Ради школи, батьківських зборах.
Виховна робота в школі була спланована відповідно до виховної проблеми школи за такими напрямками:
- виховання ціннісного ставлення особистості до
- виховання ціннісного ставлення особистості до історичних культурних, духовних надбань рідного краю;
- виховання ціннісного ставлення особистості до себе;
- виховання ціннісного ставлення особистості до природи;
- виховання ціннісного ставлення особистості до сім’ї, людей, родини;
- виховання ціннісного ставлення особистості до природи;
- виховання ціннісного ставлення особистості до мистецтва;
- виховання ціннісного ставлення особистості до праці.
Класні керівники працювали над згуртуванням учнівських колективів, виконанням виховних планів роботи. Класні керівники планували свою роботу, виходячи з річного плану роботи школи. Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.
Аналіз відвіданих виховних заходів показав, що виховна робота проводилась на належному рівні, згідно річного плану роботи школи, виховних планів роботи класних керівників,використовуючи сучасні технології виховання учнів.
ЗДВР та класні керівники взяли участь у засіданні районного метоб’єднання класних керівників. Проведено три засідання шкільного методоб’єднання класних керівників.
Протягом ІІ семестру 2013-2014 н.р. у школі систематично проводились заняття гуртків «Сопілкарі», АНС «Сестрички», оркестру духових інструментів (кер. С.О. Грищук), «Оберіг» (кер. Н.С. Поліщук), «Проба пера» (кер. Бойко І.І.); «Драматичний» (кер. Бойко І.І.); «Знавець іноземної мови» (кер. Іванова Л.В.», «Юний математик» (кер. Андрійчук А.Ю.). Члени гуртків «Оберіг», «Драматичний», Значне місце у виховному процесі школи займає учнівське самоврядування. Учнівський комітет школи складається із 7 чоловік. Відповідно до складених планів діють комісії: навчальна, культмасова, господарська, соціально – правового захисту; «Друзі молодших».
З метою запобігання скоєння правопорушень у школі функціонує Рада профілактики правопорушень, створено систему профілактичної роботи , результативністю є те, що учні Бочаницької школи не перебувають на обліку районного відділу внутрішніх справ.
Первинна профілактика охоплювала контроль за відвідуванням учнями школи.
При вторинній профілактиці правопорушень серед неповнолітніх проводяться засідання Ради профілактики, Комісії соціально – правового захисту, аналізується стан профілактики правопорушень щоквартально. На внутрішкільному обліку перебуває 2 учні (Коробчук М., Власюк М..) за порушення дисципліни і наявності пропусків без поважних причин. На кожного учня заведено індивідуальні картки із зазначеними відомостями про учня, його сім’ю, методи вливу. Психологом школи (Бубенчиковою Л.В.) проведено бесіди з учнями «групи ризику».
Протягом ІІ семестру 2012-2013 н.р. належна увага приділялась роботі з батьками. Згідно плану було проведено 4 засідання педагогічного всеобучу для батьків. Розглянуто теоретичні питання, проводилося анкетування з питань формування здорового способу життя підлітків.
У школі проводились традиційні шкільні свята, конкурси « Віфлиємська зірка», «Лицар школи», вечір відпочинку «Романтична пара», свято зустрічі птахів, загальношкільний захід до Дня пам'яті воїнів – інтернаціоналістів «Гарячими дорогами Афганістану», тематичні лінійки до дня визволення Бочаниці, до Дня соборності України, до Дня памяті героїв Крут та ін..
На високому рівні проведено виховні заходи: родинне свято «Тато, мама і я – дружна сім'я», ( 4 кл.,кл. кер. Г.М. Пилипчук), годину спілкування «Ніколи не забувай, що ти живеш серед людей» ( 7 кл.,кл. кер. Т.І. Федчук), диспут «Сенс життя – це те, що надає йому цінності» ( 10кл.,кл. кер. Куліковська Н.М.)., бесіда «Цінуй хліб!» (1 кл. кл.кер. Вітрук Л.А.).,виховна година «Знайди скарби природи рідного краю» (6 кл. кл.кер. Андрійчук А.Ю.), годину народознавства «Україна моя вишивана» (9 кл. кл.кер. Рудка М.Т) , засідання «круглого столу» «Шлях до свого майбутнього» (11 кл. кл. кер. Іванова Л.В.), виховна година «Літопис мого родоводу» ( 8 кл. кл.кер. Бойко І.І.) та ін..
Учні школи приймали активну участь в акціях «Милосердя», «Засвіти свічку», «Турбота».
У школі реалізується просвітницька програма «рівний- рівному» (пед.-тренер Федчук Т.В.). За період ІІ семестру за даною програмою проведено заняття за модулем «Спілкуємося та діємо» (8 клас).
З метою покращення стану здоров'я учнів на базі школи діяв дитячий заклад відпочинку «Романтик», в якому 27.05 по 13.06.2013 р. перебувало 88 учнів з різних категорій сімей.
У системі виховної роботи школи за ІІ семестр 2012-2013 н.р. є певні недоліки. Слід більше уваги приділяти уваги превентивному вихованню, правової освіти, посилити контроль за відвідуванням учнями школи, пропаганди здорового способу життя, впровадженню інноваційних технологій, залученню громадськості до виховних заходів, роботі краєзнавчо- пошукових загонів.
Контрольно-аналітична робота
Контрольно-аналітична робота є невід’ємною складовою роботи адміністрації закладу і проводиться з метою надання методичної допомоги педагогічним працівникам.
Згідно плану роботи на рік контролю підлягала робота:
- вчителів, що атестуються;
- стан викладання та рівень навчальних досягнень з біології МСП, початкових класів.,інформатики.
- стан ведення класних журналів, особових справ учнів, виконання навчальних програм та планів;
- перевірка навичок читання в початкових класах;
- адміністративні контрольні роботи;
- підготовка до ДПА.
Результати перевірки були висвітлені в довідках і узагальнені наказами по школі, рішеннями педагогічних рад, донесені до відома вчителів, розроблені шляхи усунення недоліків перевірки.
Робота допоміжних служб
Допомогу педагогічному колективу надавала бібліотека закладу по підготовці заходів як з учнями так і з педагогами:
- виставки книг,
- бесіди по збереженню підручників,
- бібліотечні уроки,
- поповнення бібліотеки подарунковими книгами,
- проведення рейдів «Живи, книго!».
Загальний фонд бібліотеки на кінець навчального року становить – 16000 із них підручники – 3270 книг.
В закладі на 0,5 ставки працює практичний психолог. У цьому навчальному році це була Буркалець М.В., робота якої можна відмітити з позитивної сторони, яка разом з адміністрацією надає відповідну допомогу класним керівникам вчителям та учням. В закладі на належному рівні організована робота психологічної служби.
Щорічно після закінчення навчального року починає працювати пришкільний заклад відпочинку з денним перебуванням. Цьогоріч в ньому оздоровлюється 88 дітей.
Важко уявити роботу школи без обслуговуючого персоналу, до складу якого входить 14 чоловік. Дякуючи їх невтомним рукам територія нашого закладу завжди в належному порядку, вчасно проводяться ремонтні роботи. Хочу відмітити роботу прибиральниць Самчук О.А.,Партолюк Т.В., завгоспа школи Конончука А.К., кочегарів , сторожів Кручка П.С. та Зозулі В.П., які крім своїх посадових обов’язків, виконують сумлінно і інші доручення.
Соціальний захист
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. 2 рази на рік складаються та поновлюються списки учнів соціально -незахищених категорій. Кількість дітей у них становить:
• позбавлених батьківського піклування – -;
• інвалідів – 7
• дітей, які мають посвідчення потерпілих внаслідок аварії на ЧАЕС – -;
• сім ї, що опинилися в складних життєвих обставинах - - ;
• неповних сімей – , в них дітей;
• багатодітних – , в них – дітей..
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них щорічно організовується оздоровлення у пришкільному дитячому закладі відпочинку . Класними керівниками, практичним психологом, адміністрацією школи підтримується постійний зв'язок з соціально незахищеними сім’ями. у яких виховуються діти.
Співпраця з батьками
Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес і оскільки це спільна справа сім’ї і школи, то звичайно велика увага приділяється роботі з батьками. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.
У 2013/2014році проведено 4 засідання шкільного батьківського комітету; 2 загальношкільних батьківських зборів. Класні батьківські збори проходять 1 раз на четверть. На всіх зборах піднімаються ті питання, які в даний час є найбільш актуальними.
За рішенням загальношкільного батьківського комітету на благодійний рахунок закладу надходять кошти від батьків: 10 гривнів щомісяця.
Хочу подякувати батькам за надання благодійної допомоги закладу. За всі надходження та їх використання у вересні на перших загальношкільних батьківських зборах звітуємо.
Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників
Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Щорічно на базі районної поліклініки діти проходять медичне обстеження. . Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі районної поліклініки . Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у червні-серпні за встановленим графіком .. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у директора.
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст..22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних