Середа, 16.07.2025, 19:35
Вітаю Вас Гість | RSS

Бочаницька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 11
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вступ

ВСТУП  


 

Кардинальні зміни в соціально-політичних та економічних умовах життя, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність нового підходу до системи виховання та навчання в галузі освіти, розробки та впровадження нових педагогічних технологій, які сприятимуть цілісному, гармонійному розвитку особистості учня, його самореалізації, грунтовному, духовно-креативному розумінню природної соціальної дійсності, психолого-соціальному зростанню випускників навчальних закладів.


 

Конструкція сучасного суспільства значною мірою спирається на освіту, а його стабільність не в останню чергу залежить від учителя. Україна вступила в нове тисячоліття не лише з досвідом розчарувань і втрат, а й з упевненістю в кращому прийдешньому, з вірою в розквіт національної культури, досягнення високої духовності й освіченості.


 

На сучасному етапі розвитку суспільства особливого значення набуває освіта як соціально-економічний чинник, суспільний стабілізатор, рушій конкретних справ.  Людський досвід переконливо свідчить, що чим вищим є рівень освіти населення, тим краще живуть люди, тим досконаліше демократичні інститути.


 

Реформування процесів у школі розпочалося з осмислення перспективи і пріоритетів у освітянській сфері, визначених нормативно-законодавчими документами щодо розвитку освітньої галузі, з метою збагачення навчального процесу досвідом творчої діяльності педагогічного процесу у цілому і кожного вчителя зокрема з різних напрямків освітньої діяльності.


 

План стратегічного розвитку системи освіти Бочаницької ЗОШ І-ІІІ ст.  визначає правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти, сприяє вільному розвитку людської особистості, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість навчально-виховного процесу, змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю і оцінювання, управлінських рішень,взаємовідповідальності учасників навчально-виховного процесу.


 

Розроблений план розвитку системи освіти спирається на досвід вітчизняних та зарубіжних фахівців з системи планування роботи загальноосвітньої школи.


 

Головна мета плану розвитку:


 

· визначення стратегії розвитку Бочаницької ЗОШ І-ІІІ ст.   на найближчу перспективу;

· створення життєздатної системи навчання і виховання дітей для досягнення ними освітнього рівня згідно з державними стандартами;

· забезпечення здорових умов розвитку, самозбагачення, вдосконалення особистості;

· підготовка випускників до життєдіяльності в нових соціально-економічних умовах.


 

План стратегічного розвитку буде спрямований на:


 

Виконання:


 

· Конституції України;

· Законів України:

- "Про освіту”

- "Про загальну середню освіту”

- "Про Національну програму інформатизації”

- "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні”

- "Про молодіжні та дитячі громадські організації”

- "Про охорону дитинства” · Національної Програми "Освіта України ХХІ століття”;

· Національної доктрини розвитку освіти;

· Національної Програми "Діти України”;

· Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти;

· Конвенції про права дитини;

· Указів Президента України:

- від 04.07.2005р. № 1013/2005 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні”;

- від 20.03.2008р. № 244/2008 "Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти України”;

- від 01.06.2005р. № 900/2005 "Про першочергові заходи щодо створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями”;

· Постанов Кабінету Міністрів України:

- від 31.12.2005р. № 1312 "Про невідкладні заходи щодо запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти”;


 

Реалізацію:


 

· сучасної державної політики в освітянській галузі на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників навчально-виховного процесу;

· нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі.


 

Створення:


 

· належних умов для розвитку доступної та якісної системи освіти школи;

· умов рівного доступу до освіти;

· гуманних відносин в освітньому закладі;

· сприятливих умов для підтримки та розвитку обдарованих учнів;

· належних умов для соціально-психологічнго захисту учасників навчально-виховного процесу;

· необхідної матеріально-технічної бази.


 

Забезпечення:


 

· стабільного функціонування навчального закладу;

· розвитку мережі навчального закладу з урахуванням потреб споживачів, суспільних запитів і державних вимог;

·  суттєвого зростання якості освіти;

· наукового підходу до виховання та соціалізації дітей і підлітків. 


 

Пріоритетними напрямками розвитку школи є:


 

· організація начально-виховної роботи на основі впровадження апробованих в Україні освітніх технологій;

· комп’ютеризація навчально-виховного процесу та управлінської діяльності;

· вдосконалення мережі навчального закладу;

· впровадження сучасних засобів діагностики та оцінювання якості знань;

 · створення умов для поліпшення психолого-педагогічної, інформаційної, методичної та практичної підготовки педагогічних кадрів;

· формування високоморальної особистості на основі всебічного розвитку здібностей дитини з врахуванням її психологічних особливостей та природного потенціалу;

· організація роботи з обдарованими учнями;

· навчання і виховання дітей з особливими потребами;

· створення належних умов для функціонування психологічної служби;

· організація фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи;

· демократизація та гуманізація відносин між учасниками навчально-виховного процесу;

· збереження, покращення та оптимізація матеріально-технічної бази школи. 


 


 


 


 

Завдання плану стратегічного розвитку системи освіти школи:


 

· створити належні умови для функціонування освітньої системи школи, яка забезпечує розвиток виховання і навчання дитини, грунтується на єднанні сімейного та суспільного виховання;

· провести модернізацію освіти школи на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку галузі, потреб жителів села та матеріально-технічної бази закладу;

· впроваджувати в педагогічну практику новітні досягнення психолого-педагогічної науки;

· сприяти впровадженню у школі сучасних навчально-виховних та управлінських технологій, пропагувати передовий педагогічний досвід освітян закладу та підвищувати педагогічну майстерність працівників;

· сприяти запровадженню новітніх інформаційних технологій у навчальний процес, створюючи інформаційно-навчальне середовище;

· формувати свідоме і відповідальне ставлення учнів, батьків, працівників закладу до процесу навчання і виховання молодого покоління української держави;

· вдосконалювати модель інноваційної виховної системи загальноосвітнього навчального закладу;

· формувати позитивний імідж навчального закладу;

· створювати умови рівного доступу до освіти жителів села.

Даний план стратегічного розвитку системи Бочаницької ЗОШ І-ІІІ ст.  є спробою громадсько-педагогічної ініціативи. Для реалізації необхідно зосередити зусилля педагогів, громадськості, що в кінцевому результаті допоможе вирішити питання реформування школи.


 

Аналіз роботи школи а минулий звітний період

Протягом 2007-2012 навчальних років у школі створювалися належні умови для здобуття учнями повної загальної середньої освіти. За 5 років одержали неповну загальну середню освіту 91 учень, повну загальну середню - 102 учні. З них закінчили школу з відзнакою: 9 клас  - 1 учні, 11 клас -2 учні. Забезпечували реалізацію навчальних програм 23 вчителі І з них 90% викладали навчальні дисципліни за фахом.

Всі педагоги були охоплені курсовою перепідготовкою, що значно активізувало їх творчу діяльність.

 Протягом даного періоду педагогічний колектив працював над реалізацією навчально-методичної проблеми «Впровадження в навчально-виховний процес проектних та інформаційних технологій з метою розвитку компетентності школярів»  та виховної проблеми «Системний підхід до виховання учнів, підготовка їх до життя і праці, шляхом впровадження проектних технологій, формування компетентностей школярів».

З цією метою в школі працювали методичні об'єднання:

- вчителів початкових класів

- вчителів природничого циклу

- вчителів гуманітарного циклу

- вчителів природничо-математичного циклу

- класних керівників

У 2011/2012н.р. з метою  впровадження інноваційної моделі науково методичної роботи  з педагогічними працівниками  було затверджено  структуру методичної роботи по трьох модулях:

Модуль1 Становлення педагогічного працівника створена «Школа молодого та малодосвідченого педагога», керівником призначено Андрійчук А.Ю.

Модуль 2 «Творче зростання педагогічного працівника» створено методичне об’єднання вчителів початкових класів,керівником призначено Вітрук Л.А.

Модуль3 «Професійна майстерність педагогічного працівника» створено «Школу педагогічної майстерності»,керівником призначено Федчук Т.І.

З метою реалізації навчально методичної проблеми на засіданнях педагогічних рад розглядались питання:

Вивчено досвід роботи вчителя світової літератури Федчук Т.І. з питання «Впровадження проектних технологій на уроках світової літератури», вчителя початкових класів Вітрук Л.А. з проблеми «Виховання екологічних компетентностей молодших школярів з використанням технологій розвивального навчання».

За 5 років вивчено стан викладання фізики, математики, біології, географії, історії, світової  літератури, української мови та літератури, фізкультури і ДПЮ, початкових класів. Значна робота проводилась з школярами в напрямку національно-патріотичного, морального, екологічного, фізичного виховання.

 Виховна робота здійснювалась згідно Програми національного виховання школярів «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» , обласної та районної програм національного виховання учнівської молоді Рівненщини та Гощанщини на 2008/2020н.р.

   Виховна робота школи була спланована відповідно до виховної проблеми за такими напрямками:

  1. виховання ціннісного  ставлення особистості до суспільства і держави»
  2. виховання ціннісного ставлення особистості до історичних, культурних і духовних надбань рідного краю;
  3. виховання ціннісного ставлення особистості до сім’ї, родини, людей;
  4. виховання ціннісного ставлення особистості себе;
  5. виховання ціннісного  ставлення особистості до мистецтва;
  6. виховання ціннісного  ставлення особистості до праці;
  7. виховання ціннісного  ставлення особистості до природи.

  В основу виховної роботи були покладені концепції «Національна система виховання», «Педагогіка народознавства», «Педагогіка співдружності»,  державна національна програма «Україна XXI століття».

В школі проводилися фольклорні свята, свята рідної мови, вечорниці. Проводячи народознавчу роботу з учнями, класними керівниками практикувалося проведення уроків пам'яті, уроків історії,  які допомагали спрямовувати виховну роботу на глибокі вивчення рідної мови, історії рідного краю, пам'яток куль тури і природи. Учні ознайомлювалися з давніми і сучасними обрядами, традиціями і звичаями нашого народу

Значна увага приділялася пропаганді здорового способу життя, вихованню свідомого ставлення до зміцнення здоров'я, запобіганню шкідливих звичок. У напрямку морального виховання робота проводилася з орієнтацією на загальнолюдських цінності. В учнів виховувалася екологічна культура, особиста відповідальність за збереження та примноження природних багатств рідного краю, нетерпимість до губителів природи.

Життєдіяльність учнівського колективу школи побудована на демократичних засадах. Належна роль відводилась діяльності учнівського врядування, представленого такими комісіями: : навчальна,  соціально – правового захисту,культмасова, комісія національного відродження, комісія « Друзі молодших», господарська.

Протягом 2007-2012 років у школі працювали 7 пошуково-краєзнавчих загонів, Кожний загін мав свою програму діяльності, в основу якої була покладена краєзнавчо-пошукова робота. Матеріали, зібрані учнями, широко використовувались і використовуються вчителями- предметниками як дидактичний матеріал, вони лежать в основі сценаріїв свят, ранків, інших позакласних заходів. Учні школи  досліджували сторінки історії рідного краю,села, поповнювали експозиції  музею села, вони  взяли активну участь у Всеукраїнській експедиції «Моя Батьківщина -Україна», були подані матеріли за темами «Біль чужої війни», « В кого бджоли – в того й мед».

 Колективом школи проведена значна робота по створенню здорових і безпечних умов навчання та праці, що сприяло охороні здоров'я учасників виховного процесу.

Учні школи приймали активну участь в акціях «Милосердя», «Від серця до серця», «Діти – дітям», «Ветеран», «Обеліск», «Шкільне подвір’я».

З метою впровадження інноваційних систем і технологій у школі  продовжувала реалізовуватися Програма МОН України “Сприяння просвітницькій роботі “ рівний – рівному” серед молоді України щодо здорового способу життя

     У 1-4-х класах реалізовувалася гра–подорож ”Котигорошко”. Учні школи є членами ДГО «Козаченьки».                           

 Однак, в системі виховної роботи школи є певні недоліки. Актуальними залишаються питання превентивного виховання і правової освіти, виховання здорового способу життя, екологічної освіти. Слід покращити роботу краєзнавчо – пошукових загонів та комісій шкільного учнівського самоврядування.

Щорічно учні початкових класів та до 50% учнів середніх та старших класів оздоровлювалися у літніх пришкільних таборах праці і відпочинку, брали участь у туристичних зльотах , екскурсія по маршрутах обласного та республіканського значення.

Проведено ряд заходів із зміцнення матеріально-технічної бази:

  • замінено вікна на енергозберігаючі, металопластикові;
  • проведено реконструкцію системи опалення школи;
  • проведено капітальний ремонт котельні;
  • частково відремонтований дах школи.

- вжито ряд заходів з організації гарячого харчування (придбано холодильник, плиту, замінено підлогу;

- змінено дизайн приміщень школи;

Проте педагогічному колективу школи не вдалося домогтися високого показника якості навчальних досягнень учнів - мала кількість дітей займає високі місця в районних предметних олімпіадах, що свідчить про недостатню роботу з обдарованими дітьми; повільно впроваджуються в практику роботи вчителів нові технології навчання. В організації виховної роботи недостатньо використовуються сучасні форми і методи, направлені на виховання особистості, на недостатньому рівні проводилася робота щодо попередження правопорушень, а також робота з батьками.

Не вирішеними залишаються ряд заходів направлених на зміцнення навчально-матеріальної бази, з саме: поповнення кабінетів сучасними приладами та наочністю, недостатня забезпеченість спортивним інвентарем.

2012-2017 навчальних роках педагогічний колектив зосередить свої зусилля над вирішенням науково-методичної проблеми «Компетентнісний підхід до навчання і виховання учнів, шляхом впровадження ІКТ».


 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Copyright MyCorp © 2025
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz