Розділ ІV. Загальна середня освіта
Мета:
· створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного шкільного навчання та умов для самовираження і самореалізації учнів;
· забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального і фізичного розвитку учнів, виховання громадянина-патріота;
· створення умов для різнобічного розвитку особистості, індивідуалізації та диференціації навчання з використанням особистісно орієнтованих технологій;
· збереження у шкільному змісті базового ядра, яке є стабільною основою становлення світогляду, що базується на науковій, художній, технічній картинах світу, а також на морально-етичних цінностях
Завдання:
· забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою;
· орієнтація на особистісно орієнтовану модель освіти;
· формування основних компетентностей особистості;
· розвиток особистості шляхом залучення до творчої діяльності;
· виховання громадянина України;
· формування особистості учня (вихованця), розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
· виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
· виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина;
· реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
· виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної і рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
· виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.
Пріоритети:
· створення комфортних умов для здійснення особистісно орієнтованого навчання і виховання;
· забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини;
· запровадження сучасних форм і методів навчання;
· гуманізація змісту навчання;
· формування компетентності особистості, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню.
Шляхи реалізації
№ |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
1 |
Виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти |
Постійно |
Директор |
2 |
Поповнювати матеріально-технічну базу школи ТЗН, дидактичними навчальними посібниками, електронними посібниками, ігровим матеріалом, спортивним інвентарем |
Постійно |
Директор |
3 |
Використовувати варіативну частину навчальних планів школи |
Щорічно |
Директор
|
4 |
Забезпечувати організацію якісного навчання шестирічних дітей |
2012-2017рр. |
Директор, вч. 1 класу |
5 |
Забезпечувати наступність між дошкільною і початковою освітою |
Постійно |
Директор |
6 |
Організувати якісне впровадження методичних рекомендацій щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів |
Постійно |
Директор |
7 |
Здійснювати ефективний моніторинг стану здоров’я школярів та сприяти вдосконаленню спортивно-оздоровчої роботи з учнями |
Постійно |
Директор |
8 |
Розширювати мережу факультативів, спецкурсів, гуртків для учнів |
Постійно |
Директор |
Очікувані результати:
· підвищення якості навчально-виховного процесу з урахуванням досягнень педагогічної науки;
· забезпечення конституційних прав дитини на навчання.
Напрямок роботи "Здоров’я дитини”
Мета:
· створення умов для формування здоров’я кожного учасника навчально- виховного процесу;
· розвиток культури здоров’я як цілісної категорії суб’єктів освітнього процесу.
Завдання:
· зміцнення здоров’я підростаючого покоління;
· проведення профілактичної, оздоровчої та еколого-валеологічної освітньої діяльності;
· виховання в школярів відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих;
· навчання учнів правилам, нормам безпечної поведінки;
· медичний, педагогічний та соціально-психологічний моніторинг;
Пріоритети:
· виховання у дитини відповідального ставлення до власного здоров’я;
· формування культури здоров’я та пропаганди здорового способу життя;
Шляхи реалізації
№ |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
1
|
Створити умови щодо формування нового мислення, спрямованого на потребу і необхідність у здоровому способі життя, зміцнення здоров’я всіх учасників освітньо- виховного процесу |
2012-2017
|
Адміністрація Школи
|
2
|
Забезпечити якісну підготовку педагогічних кадрів з питань формування здорового способу життя та активного й змістовного відпочинку учнівської молоді.
|
2012-2017
|
Адмістрація , педагогічний колектив школи
|
3
|
Сприяти роботі «Школі сприянню здоров’я» .
|
2012-2017
|
Адміністрація школи |
4
|
Забезпечити належну організацію відпочинку та оздоровлення дітей. |
2012-2017
|
Адміністрація школи |
5
|
Організувати з учнями тренінги за Програмою МНО України (ПРООН) «Рівний-рівному». |
2012-2017
|
Адміністрація школи |
6
|
Проводити щорічні медичні огляди та профілактичні обстеження дітей. |
2012-2017
|
Адміністрація школи |
7
|
Забезпечити контроль за порядком ,якістю та дотриманням норм харчування дітей в школі.
|
2012-2017
|
Адміністрація школи
|
8
|
Запроваджувати комплекс заходів щодо попередження травмування та нещасних випадків під навчально-виховного процесу.
|
Постійно
|
Адміністрація Школи
|
9
|
Налагодити дієву співпрацю з державними та громадськими організаціями щодо виховання дитини у дусі відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих. |
2012-20-17 |
Адміністація школи
|
Очікувані результати:
· відсутність в освіньому середовищі алко- та наркозалежності, тютюнопаління, збереження та зміцнення здоров’я школярів;
· розширення в освітньому середовищі спектру профілактичних заходів щодо виховання у школярів культури здорового способу життя;
· запровадження системи заходів, спрямованих на встановлення продуктивної взаємодії педагогів та психологічної служби;
· об’єднання зусиль органів місцевого самоврядування, фахівців у сфері освіти, соціального захисту, охорони здоров’я, культури та спорту, центрів по роботі з сім’ями та молоддю, працівників органів внутрішніх справ, недержавних громадських організацій щодо виховання у дитини відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих;
· вибір молоддю здорового способу життя у шкільні роки та дотримання його протягом усього життя;
· піднесення якісних показників фізичної підготовки дітей та підлітків.
Напрямок роботи "Обдарована дитина”
Мета програми:
· створення єдиного інформаційно-навчального простору для розвитку і підтримки обдарованої учнівської молоді;
· створення умов для реалізації творчого потенціалу та обдарованості.
Завдання:
· раннє виявлення та розвиток творчих здібностей дітей;
· допомога і підтримка обдарованої молоді;
· об’єднати зусилля навчального закладу, культурних закладів і установ, сім’ї, різних соціальних інституцій і громадських організацій у створенні оптимальних умов для розвитку та творчої реалізації обдарованих дітей і молоді;
· покращити матеріально-технічну базу школи;
· удосконалити систему соціальної підтримки і заохочення обдарованої молоді.
Пріоритети:
· створення оптимальних умов для розвитку та творчої реалізації обдарованих дітей і молоді;
· залучення учнівської молоді до участі у Всеукраїнських предметних олімпіадах, Всеукраїнських конкурсах учнівської творчості
Шляхи реалізації
№ |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
1 |
Забезпечувати умови співробітництва з Гощанським РЦДЮМ та іншими закладами, діяльність яких спрямована на пошук і розвиток обдарованих дітей |
Постійно |
Адміністрація школи |
2 |
Поповнити методичний кабінет науково-методичною, додатковою, енциклопедичною літературою для роботи з обдарованими дітьми |
2012/2013рр. |
Адміністрація школи |
3 |
Забезпечувати науково-педагогічний супровід роботи вчителів з обдарованими дітьми |
Постійно |
Адміністрація школи |
4 |
Виявляти, вивчати та узагальнювати перспективний педагогічний досвід вчителів, які працюють з обдарованими дітьми |
2012/2017рр. |
Адміністрація школи |
5 |
Забезпечувати участь обдарованих дітей у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсах, турнірах, фестивалях |
2012/2017рр. |
Адміністрація школи |
6 |
Поповнювати банк даних «Обдарована дитина» |
Постійно |
Адміністрація школи |
7 |
Реалізувати завдання фізичного, художньо-естетичного та духовного розвитку через організацію позакласної роботи |
2012/2017рр. |
Адміністрація школи |
8 |
Підводити рейтинг школярів за підсумками навчальної діяльності за семестр та рік |
Постійно |
Адміністрація школи, кл. кер., класоводи |
Очікувані результати:
· створення системи пошуку, розвитку та підтримки обдарованої молоді;
· консолідація зусиль відділу освіти, органів місцевого самоврядування, навчального закладу, установ, організацій та батьківської громади у роботі з обдарованою молоддю;
· підвищення рівня професійної компетентності педагогів та підготовка їх до роботи з обдарованими дітьми;
· підвищення рівня науково-методичного та інформаційного забезпечення педагогічних працівників, які проводять роботу з обдарованою молоддю;
· поширення педагогічного досвіду вчителів, які працюють з обдарованими дітьми;
· удосконалення матеріально-технічної бази школи.
Напрямок роботи "Дитина з особливими потребами”
Мета:
· створити умови та систему роботи з дітьми з особливими потребами;
· створити систему соціального захисту дітей та молоді з особливими освітніми потребами.
Завдання:
· забезпечити раннє діагностування та повне охоплення дітей з особливостями психофізичного розвитку спеціальною освітою;
· формувати банк даних дітей та молоді з особливими потребами;
· здійснювати методичний супровід корекційно-розвивального навчання;
· впроваджувати корекційні педагогічні технології;
· впроваджувати технології культури здорового способу життя для профілактики бездоглядності, негативних проявів та правопорушень в учнівському середовищі.
Пріоритети:
· створення умов для реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами на отримання рівного доступу до якісної освіти.
Шляхи реалізації
№ |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
1
|
Створити соціально-психологічні та організаційно-педагогічні умови рівного доступу до здобуття якісної освіти дітей з особливим потребами.
|
2012-2017
|
Адміністрація школи
|
2
|
Створити базу даних дітей з особливими потребами. |
2012-2017
|
Адмістрація , школи |
3
|
Створити санітарно-гігієнічні умови для роботи з дітьми з особливими потребами.
|
Постійно
|
Адміністрація школи
|
4
|
Забезпечувати соціально-психологічний супровід дітей з особливими потребами,які навчаються в школі .
|
Постійно
|
Адміністрація школи
|
5
|
Забезпечити умови для залучення дітей з особливими потребами до навчання у гуртках секціях.
|
Постійно
|
Адміністрація школи
|
6
|
Організувати відпочинок та оздоровлення дітей –сиріт, позбавлених батьківського піклування.
|
2012-2017
|
Адміністрація школи
|
7
|
Забезпечити педпрацівників відповідною літературою.
|
2012-2017
|
Адміністрація школи
|
8
|
Залучати дітей з особливими потребами до виховних заходів.
|
2012-2017
|
Заступник директора з ВР
|
9
|
Здійснювати соціально-педагогічну та правову підтримку запобігання бездоглядності та правопорушень дітей з особливими потребами.
|
2012-2017
|
Педагог- організатор
Адміністрація школи,психолог |
Очікувані результати:
· забезпечення прав дітей із особливими потребами щодо здобуття ними рівного доступу до якісної освіти;
· створення в школі системи соціального захисту дітей пільгових категорій і тих, які перебувать у несприятливих умовах та екстремальних ситуаціях;
· поповнення навчально-методичної бази та створення належних умов у школі для дітей з особливими освітніми потребами;
· створення умов для якісного психолого-медико-педагогічного супроводження, адаптації та інтеграції у суспільство осіб із обмеженими можливостями здоров’я.
Напрямок роботи: "Виховання особистості”
Мета:
· удосконалення та розвиток виховної системи на основі національних та загальнолюдських цінностей з урахуванням найважливіших компонентів навчально-виховного процесу щодо формування особистості, здатної самореалізовуватися в умовах сучасних змін у суспільстві;
· пошук нових шляхів організації позакласної і позашкільної виховної роботи;
· виховання вільної особистості, активної у виборі власної життєвої позиції, свідомого громадянина України.
Завдання:
· удосконалення системи виховної роботи, впровадження нових технологій організації виховного процесу в урочній, позаурочній та позашкільній діяльності школи, спрямованих на розвиток особистості дитини;
· дотримання принципів виховання, визначених концептуальними засадами Національної програми виховання дітей та учнівської молоді в Україні «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», обласної та районної програм національного виховання Рівненщини та Гощанщини на 2008- 2020 рр.
· реалізація у процесі роботи особистісно-орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу у шкільному та класному колективах;
· оптимальне поєднання форм організації виховної роботи;
· розвиток діяльності органів учнівського врядування, співпраця з дитячими громадськими організаціями;
· забезпечення єдності навчання й виховання як двох взаємозалежних складових системи освіти;
Пріоритети:
· створення необхідних умов для розвитку творчого потенціалу особистості, перспектив її саморозвитку в колективі;
· стимулювання ініціативності та життєвої активності дитини;
· виховання на засадах загальнолюдських і національних цінностей.
Шляхи реалізації
№ |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
1
|
Здійснювати виховний процес відповідноо до діючих державних програм ,інших нормативних актів. Що обумовлюють виховну роботу в навчальних закладах. |
постійно
|
Адміністрація школи
|
2
|
Удосконалювати діючу систему виховної роботи впроваджувати нові технології методики виховання дітей та учнівської молоді.
|
постійно
|
Адмістрація , педагогічний колектив школи |
3
|
Здійснювати виховну роботу у класних колективах,керуючись «Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів ЗНЗ» ,Обласною та районною програмами національного виховання учнівської молоді Рівненщини та Гощанщини на 2008-2020рр. |
Постійно
|
Адміністрація школи
|
4
|
Підтримувати ініціативи районної влади та громадських організацій,які враховують територіальні ,соціальні,національні особливості,спрямовані на духовно-моральний розвиток особистості.
|
Постійно
|
Адміністрація школи
|
5
|
Вдосконалювати модель інноваційної виховної системи школи ДГО «Козаченьки».
|
Постійно
|
Адміністрація школи
|
6
|
Здійснювати правове та психологічне забезпечення виховного процесу з дітьми сиротами та з дітьми із неблагополучних сімей.
|
постійно
|
Адміністрація школи
|
7
|
Забезпечувати ефективність профілактики девіантної поведінки дітей та учнівської молоді .спрямовувати виховний процес на попередження та подолання тютюнопаління,вживання наркотичних та психотропних речовин,профілактики ВІЛ/СНІДу. |
постійно
|
Адміністрація школи
|
8
|
Підвищувати професійну компетентність педагогів,пов’язану із здійсненням процесу виховання,активізувати їх творчий потенціал у виборі методів і засобів виховання.
|
постійно
|
Адміністрація школи
|
Очікувані результати:
· виховання випускника школи на засадах загальнолюдських і національних цінностей;
· допомога кожній дитині знайти своє місце в шкільному колективі;
· виховання різнобічно-гармонійної особистості на принципах духовності, моралі і культури;
· активізація роботи органів учнівського врядування;
· формування високоморальної особистості та її самореалізації на основі всебічного розвитку здібностей дитини з врахуванням її психологічних особливостей та природного потенціалу.